Zespół Placówek Oświatowych w Kaletach-Miotku

Start Wydarzenia Oświęcim

Oświęcim

Relacja z wycieczki do Muzeum Auschwitz-Birkenau

Dnia 17 października bieżącego roku wyjechaliśmy wraz z klasą pierwszą i trzecią gimnazjum na wycieczkę dydaktyczną do Muzeum Auschwitz – Birkenau, by tam odbyć szczegółową lekcje historii. Wszyscy uczestnicy zebrali się pod szkołą o 9:45. Punktualnie o godzinie 10:00 autobus ruszył w stronę docelowego miejsca.

Gdy dojechaliśmy, od razu weszliśmy do budynku, w którym zwiedzający różnych narodowości przygotowują się do oglądanie tego miejsca. Każdy z nas otrzymał zestaw słuchawek. Następnie udaliśmy się na film. Opowiadał on o ludziach zmarłych w tym obozie koncentracyjnym oraz o wyzwoleniu tych, którzy przeżyli te męczarnie. Kiedy wyszliśmy z sali kinowej, podzieliliśmy się na 2 grupy. Potem rozpoczęło się zwiedzanie. Podeszliśmy pod bramę, nad którą widniał napis : „ Arbeit Mach Frei '' - „ Praca czyni wolnym ''. Pani przewodnik opowiadała w tym samym czasie, w jaki sposób byli przywożeni Żydzi, Polacy, Romowie i inni, tak naprawdę już skazani na śmierć .

Kolejnym punktem było zwiedzanie różnych bloków- kamienic, w których znajdowały się pozostałe po zamordowanych rzeczy. Były to m. in. grzebienie, buty, walizki, ubrania, szczoteczki do zębów ( zmarli do samego końca byli oszukiwani , że są przewożeni w inne miejsce a nie do obozu pracy ) i ścięte włosy. Została też zrobiona wystawa zdjęć palenia zwłok zrobionych z ukrycia, fotografii zarejestrowanych w obozie oraz obrazy artystów, którzy przeżyli ten horror. Zobaczyliśmy też makiety łaźni – miejsca, w których cyklonem B duszone były ofiary. Zapaliliśmy też znicze pod Ścianą Śmierci. W następnym budynku znajdowały się więzienia. Była tam m. in. cela św. Maksymiliana Marii Kolbego. Mijaliśmy także blok szpitalny w którym przeprowadzone były doświadczenia najczęściej na dzieciach. Po zwiedzeniu Auschwitz jechaliśmy do wsi Brzezinka. Tamtejsza część obozu była znacznie większa, składała się z trzech sektorów. Całe to miejsce zostało zbudowane przez więźniów. Było tam mnóstwo budynków z ,, łóżkami '', na których mogło spać maksymalnie pięć osób, a nocowało wśród szczurów i owadów siedem lub osiem. Obejrzeliśmy też punkty sanitarne i kolejne łaźnie. Po zwiedzaniu podziękowaliśmy pani przewodnik i udaliśmy się do autokaru.

Ta wycieczka była dla nas wspaniała lekcją historii. Każdy z nas coś z niej wyniósł. Dziękujemy organizatorom i mamy nadzieję, że będą kolejne takie wyjazdy.

/Uczennica kl. II PG/

Artykułów : 743
Odsłon : 250089

Legitymacje

Konto do wpłat za zagubione legitymacje oraz opłat za przedszkole